Моторна Н.І.





4 коментарі:

  1. "Основи документознавства та інформацыйноъ діяльносты"
    Завдання для 1 ІБС
    Тема : Інклюзивна література
    План.
    1. Інклюзивна література : поняття, визначення, мета
    2. Основні напрямки видання інклюзивної літератури
    3. Діяльність Міжнародної ради з дитячої та юнацької книги щодо створення каталогів відомих книжок для дітей з інвалідністю.
    4. Інклюзивна література в Україні.
    5. Основні підвиди інклюзивної літератури.
    Інклюзивна література – це література, орієнтована на формування позитивного сприйняття інвалідності та особистої різноманітності.
    Література про осіб з інвалідністю, інклюзивна література, має певну і важливу мету: вона може допомогти учням стати більш толерантними до індивідуальних особливостей, особливо в сучасних інклюзивних класах.
    Ці книжки мають потенціал зменшити відчуття самотності та ізоляції серед учнів з інвалідністю. Інклюзивна література є недорогим, цікавим, і справжнім способом спілкування з дітьми з інвалідністю і можливістю забезпечити їх історіями про самих себе, про те, як вони справляються в своєму повсякденному житті.
    Якісна література, що відображає дітей з інвалідністю може допомогти створити розуміння того, як діти з різними потребами та можливостями мають багато спільних рис.[3]
    Інклюзивна література об’єднує такі напрямки:
    • література, яка розповідає про осіб з інвалідністю, формуючи у читачів позитивне сприйняття стану таких людей (книжки, які фокусують інтерес читача на загальнолюдських якостях та можливостях літературних героїв з інвалідністю; які покликані зробити спілкування з такими людьми обопільно цікавим та комфортним);
    • література, яка спрямована на сприйняття особистої різноманітності;
    • література для дітей з особливими освітніми потребами ( книжки шрифтом Брайля, з використанням піктограм, тактильні, книжки-картинки та ін.).
    Окремий напрямок діяльності Міжнародної ради з дитячої та юнацької книги присвячений дослідженням у сфері літератури для дітей та юнацтва з інвалідністю. Сформовано значну колекцію таких книжок. Кожні два роки організація визначає найцікавіші приклади такої літератури з усього світу та створює каталоги відомих книжок для дітей та юнацтва з інвалідністю.
    Інклюзивна література в Україні
    Інклюзивна література в Україні розвивається в межах окремих проектів. "Твори про особливих дітей дають можливість подивитися, як живуть ті, хто від нас відрізняється, а отже, навчитися толерувати розбіжність і пишатися інакшістю".
    Щороку відбуваються Культурно-просвітницький проекти «Інклюзивна література», які організовує «Видавничим центром «12» та БО «Право на щастя».

    В Україні зараз створюється єдина база інклюзивної літератури

    Книгарня «Є» і «Видавничий центр «12» досить часто запрошують на презентацію-дискусію на тему українських інклюзивних книжок (на основі обговорення книжок «Видавничого центру «12»: наприклад, «Пригоди Даші й Тіні» (Вікторія Надикто), «Тридцять перший меридіан» (Євгенія Пірог) та збірника «Terra інклюзія 2018»), що відбуваються за участю авторів.

    ВідповістиВидалити
  2. «Тридцять перший меридіан» (Євгенія Пірог) та збірника «Terra інклюзія 2018»), що відбуваються за участю авторів.

    Якою має бути інклюзивна література? Добрі дитячі книжки про пригоди, розваги, наукові відкриття, у яких головні герої мають особливі освітні потреби. Або ж щемливі історії про дитячі страждання, де основний акцент — на хворобі, бо це вчитиме співчувати маленького читача? Про це йшлося також на дискусії «Інклюзивна література: цікаво про важливо.

    Пам’яті наймолодшого бібліотекаря в Україні

    Ці книжки — не про хвороби, а про пригоди та почуття. Діти, навіть із важким захворюванням, можуть бути щасливими, цікавими і робити життя інших цікавим, наповненим, змістовним. І все це — не вигадки. Те, що інвалідний візок не є перешкодою для мандрівок, доводить не лише художній твір, а й передмова відомого мандрівника у візку Миколи Подрезана, який відвідав майже 60 країн.
    Журналіст Костянтин Грубич згадував про підлітка, який став прототипом Петрика, — 15-річного Дмитрія Ружевича, наймолодшого українського бібліотекаря із Сергіївки, героя його спецпроекту «Говори зі мною». «Книжковий» Петрик має ті самі моменти в житті, той самий характер. У бібліотеці Дмитра було понад 2000 книг, які передавали люди з усіх куточків України. Книжки, позначені особистим екслібрисом, видавали всім охочим читачам. Бібліотека потребувала чимало часу, але мама хлопчика, якій і так доводилося дбати про паралізовану дитину, не шкодувала зусиль, щоб приходили діти і Дмитрик мав можливість більше спілкувалися. А ще журналіст поділився сумною звісткою: нещодавно хлопчик пішов з життя. Тож на презентації вшанували його пам’ять. Але чимало людей пам’ятатимуть його. Такі діти багато чого вчать: терплячості, оптимізму, життєлюбства. Дмитро став натхненником не одного твору, а цілої серії книжок про хлопчика на візку, які планується видати.

    На дискусії щодо інклюзивної літератури презентували ще одне видання — «Terra інклюзія ». Це збірка творів переможців та фіналістів Міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова» у категорії спецвідзнаки «Інклюзивні оповідання». Таку відзнаку вперше вручають в Україні, та й інших жодних конкурсів для авторів, які пишуть на тему інклюзії, у нашій країні не було. Нині ж знову до 1 березня 2021 року журі «Коронації слова» очікує на такі твори. Автори збірки мають різний стиль, жанри, тематику. Хтось страждає від важкої недуги, але веде активне життя, інший описує життя рідних, а є й ті, хто запропонував світлі фантазії. Об’єднує твори життєлюбство, щирість, неприкрита правда

    А інклюзія — це допустити, що перед тобою така сама людина, як ти. Яка може бути злою, ненавидіти ворогів, хитрою, мудрою, різною. Коли ви читаєте про Гекльберрі Фінна, ви не відчуваєте жалості до безхатченка, не тішитесь собою через те, що читаєте про дитину вулиці, ви просто в захваті від пригод та яскравого персонажа.

    Дехто навіть думає, що твори про дітей на візку, з вадами зору чи слуху написані лише для читачів, у яких є такі проблеми зі здоров’ям. Якщо ж юний читач жаліє героя, це виховує погані якості — зверхність, яка передбачає, що ти чимось кращий.

    Інклюзивна література починає шлях ще від народної творчості й творів Тараса Шевченка.

    ВідповістиВидалити
  3. Усі книги Віктора Гюго можна назвати інклюзивною літературою.
    Завжди були автори, у творах яких фігурують люди з особливими потребами.
    У ХІХ столітті навіть була мода писати «жалібні оповідання» про дітей з особливими потребами.
    Дуже важливо, щоб інклюзія не перетворилася на моду, а автори писали психологічно достовірно просто про життя в усьому його розмаїтті. Щоб кожен з нас мав право побачити себе в книжці.
    Сам термін «інклюзивна література» нещодавно ввела в Україні письменниця, доцентка кафедри видавничої справи Київського університету імені Бориса Грінченка Олена Осмоловська. На її думку, в Європі вже давно є така практика. І замість навішування ярликів це толерантний та зручний підхід. Спочатку, зібравши творчих однодумців, вона почала писати на цю тему та пропагувати аналогічні твори.
    А згодом її приємно здивувало, що видавці почали позначати так книги. Адже ними керують насамперед комерційні інтереси. Тож це означає, що така література має свого читача.
    Нині вже є бібліографічний покажчик усієї інклюзивної літератури, виданої за останні 20 років.
    Інклюзивна література допомагає зробити соціально привабливим героя з інвалідністю, стає профілактикою байдужості, черствості, жорстокості. І з кожним роком таких книжок стає дедалі більше, зійшлися експерти.

    Інклюзивна література поділяється також на такі підвиди :

    Методична література - широкий спектр методичної літератури для вчителів, вихователів дитячих закладів, методистів і батьків дітей з особливостями розвитку. У книжках і брошурах читачі знайдуть опис специфічних розладів, що зустрічаються в дітей, і методичні рекомендації щодо роботи із цим контингентом. Батьки можуть тут ознайомитися із сучасними педагогічними технологіями інклюзивної освіти, законодавчими документами, особливостями програми Нової Української школи і отримати корисні поради.
    Художня інклюзивна література - ця категорія літератури представлена художніми творами зарубіжних авторів на тему: «Дитина пізнає світ і себе». Ці книжки стануть незамінними помічниками батькам, які виховують дітей з особливими потребами, а також для батьків дітей без особливостей розвитку. Історії написані від лиця дітей, які некомфортно почувалися у цьому світі, не приймали себе через особливості розвитку або обмежені фізичні можливості. Завдяки героям цих книжок дитина навчиться приймати себе, відчує смак до життя, набуде впевненості в собі.
    Розвивальні та навчальні ігри - великий вибір розвивальних і навчальних ігор, що їх можна використовувати під час роботи з дітьми з особливостями розвитку. Набори різноманітних карток виконані з урахуванням усіх новітніх методик вітчизняних і зарубіжних спеціалістів і вікових особливостей різних груп дітей. Ігри допоможуть дитині опанувати перші навички лічби, читання, розвинути логічне, асоціативне і образне мислення, уяву, увагу і пам’ять. Це незамінні помічники батькам і вихователям дитячих дошкільних закладів.
    Домашнє завдання
    • Знайти інформацію в You Tube про інклюзивне навчання, літературу.
    • Знайти і порекомендувати дітям молодшого шкільного віку три інклюзивних видання.
    • Вивчити і доповнити опорний конспект новою інформацією
    • Скористайтесь посиланнями :
    • Інклюзивна література [Електронний ресурс]. – URL: http://inclusivebooks.org/index.php https://www.youtube.com/watch?v=VHzVAunvYQQ
    • https://blog.yakaboo.ua/inclusion-books/
    • https://ufond.ua/%D0%86%D0%BD%D0%BA%D0%BB%

    ВідповістиВидалити